W ramach WPK w Opolu i reaktywacja
W październiku 1975 roku decyzją władz wojewódzkich MZK w Nysie stało się jednym z oddziałów powołanego wówczas do życia Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Opolu, które stało się organizatorem komunikacji miejskiej w Opolu, Nysie i Kędzierzynie-Koźlu
Nyska filia WPK dysponowała Zakład Komunikacji w tym czasie 34 autobusami, w tym 10 autosanami. Z kolei jego potrzeby przewozowe według planów wynosiły zapotrzebowanie na 37 autobusów. Stałych linii autobusowych było 9 oraz 1 okresowa 0, która była uruchamiania w sezonie letnim nad jezioro. Współczynnik wykorzystania taboru wynosił 94%, a planowy powinien być 80%. Pod względem przewozu, z usług MZK korzystało 30 000 pasażerów na dobę, zaś łączny przebieg tras to 6700 km na dobę. Spośród trudności oraz przeszkód, które zakłócały prawidłowy rozkład jazdy wymieniano m.in.: przejazdy kolejowe, remonty, objazdy i złą nawierzchnię ulic.
Zakład Nysa WPK w Opolu dysponował w tym czasie numerami bocznymi od 1 do 50.
REAKTYWACJA MZK W NYSIE
W dniu 17 grudnia 1991 roku Rada Miejska w Opolu podjęła uchwałę o przejęciu Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej. Tym samym samodzielność uzyskał Zakład Nysa, który ponownie został przekształcony w Miejski Zakład Komunikacyjny, będący zakładem budżetowym gminy miejsko-wiejskiej Nysa[5]. Następnie W latach 90. XX wieku zakład został przekształcony w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, w której to formie prawnej funkcjonuje do dnia dzisiejszego, świadcząc przewozy komunikacji zbiorowej na terenie miasta Nysa oraz sąsiadujących wsi i gmin.